середа, 21 вересня 2016 р.

Знайомимо дітей з вогнем!


«Пригода в лісі»
Програмовий зміст: Ознайомити дітей з вогнем і його властивостями; розширити словниковий запас  по темі пожежна безпека; закріпити знання дітей про небезпечні ситуації, причини виникнення пожежі і правила поведінки при пожежі; навчити дітей орієнтуватися  в проблемних ситуаціях; розвивати допитливість, пам’ять, логічна мислення; виховувати у дітей потребу в турботі про свою безпеку та самостійність.

Хід заняття:
Вихователь загадує дітям загадку:
Шипить і злиться,
Води боїться.
З мовою, а не гавкає,
Без зубів, а кусає.
Як ви думаєте, про що ця загадка? (про вогонь)
Вихователь ставить у центр кола безпечний свічник і запалює свічку.

Вихователь:  На вогонь можна дивитися безе кінця. Якщо на нього довго дивитися, то можна щось розгледіти.
(Діти дивляться і називають, що їм задається, що вони бачать ту чи іншу тваринку).
Вихователь:  Діти, як вогонь допомагає людям?
(відповіді дітей).
Вихователь:  Молодці, діти! Давайте піднесемо руку до свічки, що ви відчуваєте?  (відповіді дітей).  Але давайте подивимося, що може статися, якщо близько підійти до вогню.
(показ дослідів)
Дослід: показати дітям, що є невидиме полум’я і воно теж небезпечно. Піднести папір до полум’я свічки на відстані кількох сантиметрів, не торкаючись видимої частини полум’я. Через кілька секунд лист задимиться, з’явиться коричнева пляма, потім полум’я.
Висновок: Не можна близько підходити до вогню, можна обпектися. Не можна близько підносити до вогню предмети, вони можуть загорітися і нанести шкоду людині або стати причиною пожежі.
Вихователь:  Щоб не сталася пожежа необхідно слідувати правилам пожежної безпеки. Потрібно пам’ятати  завжди:
Де з вогнем безтурботні люди,
Там злетить у небо шар,
там завжди загрожувати нам буде
Злий пожар!
Дитина: А ми знаємо казку про небезпеку вогню. Хочете покажемо?
Драматизація казки.
Декорація лісу – гарна галявина, світить сонечко, стоїть хатина. Лине спокійна музика. на галявину , розглядаючи дерева і квіти,  виходить Лісовичок з онучкою. Онучка в гарному вбранні з квітів і листочків. В руці тримає кошик.
Лісовичок.  
Я  дідусь Лісовичок,
борода із колючок.
Я по лісі походжаю,
кожну гілочку і листочок охороняю.
Онучка:  Дідусева я онучка, як трос тиночку я гнучка. Квіти й трави я збираю, добру вже аптеку маю, хворим всім допомагаю!
 (Онучка милується квітами, метеликом).
Лісовичок:  Запам’ятайте, діти, правило лісу: «Природа жива і ми живемо доти, доки є природа. О! А що це за гамір у моєму лісі?
(З хатини вибігає вовченя, назустріч йому біжать лисеня і зайченя).
Вовченя: Мої батьки десь пішли у справах. А я біля плити надибав ось що. (показує сірникову коробочку)
Лисеня: Ти дивись! Яка гарна коробочка! А давай подивимось, що  там всередині!
Зайченя:  А може не треба? Ми ж не знаємо, що це таке! (До гурту підходить Лісовичок)
Звірята:  Дідусь Лісовичок! Гляньте, що ми знайшли. Поясніть нам, що воно таке.
Лісовичок:  Це, любі мої звірята,сірники. Для дітлахів -  це небезпечна річ! Тільки дорослим можна ними користуватись, а в невмілих руках вони можуть привести до пожежі. Зрозуміло?
Звірята (разом). Так, зрозуміло. Ми їх не будемо чіпати.
Лісовичок з онукою виходить.
Лисеня: Пішов собі дідуган! (передражнює) У невмілих руках! А у нас вмілі! Не будемо його слухати, запалюй, Вовчику,
Зайченя:  Не чіпайте сірників! Ви ж слово дали Лісовичку, а самі не дотримуєте його. А я так боюся вогню..!
Вовченя:  Який же ти боягуз! недарма кажуть, що полохливий заєць і пенька боїться! А ми хоробрі! (сміються та граються з сірниками)
Імітація пожежі: змінюється декорація – зображено палаючий ліс; лунає тривожна мелодія, на звірятах накинуті червоні стрічки.
Звірята:  Ой-ой-ой! Горить наше гарне хутро, ліс горить! Допоможіть! Рятуйте!
На галявину вибігають Лісовичок з онучкою.
Лісовичок: Поспішай, онучко! Зателефонуй 101, викликай пожежних, а я допоможу звірятам.
Лісовичок скидає з себе накидку і накидає на звірят.
Лісовичок: (показує на звірят)
З сірниками ці звірята захотіли, було, гратись.
Враз огонь схопився, хто де міг укрився.
Зрозуміли, всі малята: сірники не іграшка для малят.
Вихователь:  Молодці, гарну казку показали, я впевнена все ви запам’ятали про небезпеку вогню. А повчальний мультик хочете переглянути? На стільці зручно сідайте і уважно переглядайте.
(Діти дивляться повчальний мультик про небезпеку вогню).
Вихователь:  Нумо, в коло всі вставайте, гру цікаву починайте.
Фізхвилинка.
Ми в пожежників пограємо,
Швидко шланги розмотаємо.
Ось так, ось так, швидко шланги розмотаємо.
(колові рухи руками перед грудьми)
Ось вогонь у нас горить,
Будемо його гасить (нахил тулуба вперед з витягнутими руками)
А тепер ми присідаємо,
Під дерева заглядаємо,
Чи ніхто там не лежить,
Дим розходиться умить (присідання).
Ось вогонь ми загасили,
На пеньки тихенько сіли,
Олівці до рук взяли,
Працювати почали .
Діти малюють на тему «Пожежа в лісі».
Дидактична гра «Чого не можна робити»
Мета: Збагачувати словник дітей новими словами на основі уявлень про довкілля. Продовжувати формувати систему знань про небезпеку. Учити переносити засвоєні лексичні навички у зв’язне мовлення.
Швидко пролетів «безпечний» час.
Я дуже рада, друзі, за вас!
Про небезпеку ви багато дізналися,
Міцні знання з ОБЖ показали.
Тільки запам’ятайте: мало знати –
Правила слід виконувати!

Немає коментарів:

Дописати коментар