середа, 19 жовтня 2016 р.

Конспект заняття "Подорож у країну Смішариків"


Тема: «Подорож у країну Смішариків»

Цілі:
Освітні завдання: Систематизувати уявлення дітей про різні види транспорту. Активізувати словник по даній темі.
Вчити складати зв'язні описові розповіді за схемами.
Удосконалювати граматичний лад промови.
Розвиваючі завдання: Розвивати у дітей фонематичний слух, дрібну моторику рук.
Розвивати зв'язне мовлення, навички мовного спілкування, домагатися повних відповідей на питання. Розвивати пам'ять, словесно-логічне мислення, довільну увагу, творчу уяву, фантазію, винахідливість шляхом використання методів ТРВЗ. Розвивати общеречевые навички.
Формувати незалежність мислення, тобто вміння знаходити власне рішення, оригінальні відповіді, доводити свою точку зору.
Виховні завдання: Формувати навички співробітництва на занятті. Створювати позитивний емоційний фон. Виховувати самостійність, активність, культуру спілкування і почуття колективізму. Виховувати доброту, бажання допомагати тим, хто потребує допомоги.

Діти входять в групу.

Вихователь: Здрастуйте, хлопці.
Діти: "Здрастуйте!".
Вихователь: Мене звуть Оксана Вікторівна.
По доріжці до вас снігової поспішала
Милувалася, як життя хороша,
Мені здавалося, що сьогодні навіть сонце світило
І моя посміхалася душа.
І своїм хорошим настроєм я хочу поділитися з вами. Я буду дуже рада, якщо і ви посміхнетеся мені.
Вихователь: Хлопці, сьогодні я отримала відео лист від Піна з відомого мультфільму. А ви знаєте, з якого мультфільму цей герой?
Діти: Так, з мультфільму «Смішарики»
Вихователь: А яких героїв ви ще знаєте?
Діти: Крош, Нюша, Лосяш, Копатич...
Вихователь: Хочете подивитися це відеолист?
Діти: Звичайно, хочемо.
(Педагог включає відеозапис.)
Пін: Здрастуйте, хлопці. Мене звуть Пін. Я звертаюся до вас за допомогою. Допоможіть мені - геніального винахідника - сконструювати абсолютно новий, ще нікому невідомий вид транспорту для зимових забав, який я хотів подарувати дітям і порадувати їх. Я вже майже винайшов його, але налетів сильний вітер і всі мої креслення переплутав. Тому я вибрав в Бєлгороді найкращих і винахідливих дітей дитячого садка №42 і запрошую вас у свою майстерню допомогти закінчити проект.
Вихователь: Ви готові допомогти Піну?
Діти: Так готові?
II. Основна частина.
Вихователь: Хлопці, Пін впевнений, що ви винахідливі та кмітливі хлопці, але перш, ніж приступити до роботи він приготував для вас одне завдання: називається: «Уяви собі»
Я називаю одне слово, а ви скажіть, що ви уявляєте, коли чуєте: літак, поїзд, санки.
Вихователь: Хлопці, які ви молодці. Ви і правда все знаєте. Піну саме такі й потрібні: розумні та кмітливі помічники, ви все зараховуєтеся в команду конструкторів-винахідників. Ви готові відправитися в майстерню Піна?
Діти: Так, готові.
Вихователь: Діти, скажіть, які ви знаєте казкові види транспорту?
Діти: ступа Баби Яги, піч Емелі, чоботи-скороходи, килим-літак, повітряна куля.
Вихователь: Які ви розумні, дозвольте, я буду називати вас розумники? Хлопці, скажіть, а який казковий вид транспорту схожий на Смішариків.
Діти: повітряна куля.
Вихователь: відправимося в Країну Смішариків на повітряних кульках. Виберіть собі кульку і підійдіть до нього - ми сядемо на кульки - полетимо до Смішарики. Повторюйте за мною руху.
(діти виконують ігрове вправу під музику за показом дорослого)
Вихователь: Хлопці, я пропоную вам поставити транспорт на стоянку і поглянути на екран.
З'являється Пін: Здрастуйте, хлопці. Я почув свою улюблену пісеньку і зрозумів, що до нас прилетіли гості. Я дуже радий, що ви подивилися моє відеолист і поспішили на допомогу. Мені потрібно винайти новий вид транспорту для зимових забав і у мене дуже мало часу, зима вже скоро закінчиться.
Вихователь: Діти, допоможемо Піну? Займайте свої робочі місця (на екрані слайд із зображенням фантастичної майстерні Піна.)
Вихователь: Хлопці, згадайте, будь ласка, а які існують види транспорту?
Діти: (наземний, повітряний, водний, залізничний).
(на екрані з'являються кілька картинок одного виду транспорту)
Вихователь: Хлопці, ви знаєте, Пін дуже піклується про безпеку на дорогах, закликає всіх дотримуватися правил дорожнього рух, і він приготував для нас загадку:
На самому перехресті
Висить чаклун триокий,
Але ніколи не дивиться
Трьома очима відразу.
Що це?
Діти: Світлофор.
Вихователь: Ну звичайно, світлофор. Діти, перед вами світлофори, хочете ми з вами оживимо їх, запалимо їх вогники. Згадайте, якого кольору верхній сигнал світлофора?
Діти: Червоного.
Вихователь: Візьміть червоний квадрат, скачайте з нього кульку і приклейте на світлофор. Про що він сигналізує?
Діти: Проїзду немає.
Вихователь: Тепер запалимо жовтий колір, що він означає?
Діти: увага.
Вихователь: А тепер запалимо зелений. Що він означає?
Діти: можна рухатися.
Вихователь: я пропоную вам трішки відпочити і пограти в гру «Світлофор». Виберіть шапочку з зображенням наземного транспорту і уважно слідкуйте за сигналами світлофора, дотримуйтесь правил дорожнього руху.
Физминутка:
На нашій вулиці
Машини, машини.
Машини малятка,
Великі машини,
Поспішають вантажні,
Фырчат легкові,
Поспішають, біжать,
Наче живі.
Вихователь: Всі на дорогу за стоп-лінію.
(На слайді світлофор, рухаємося, слідуючи сигналам)
Вихователь: Розумники і розумниці, ви вміло слідували сигналам світлофора. Віднесіть шапочки і сядьте на свої місця. Пін просив допомогти йому винайти новий транспорт для зимових забав. Але для початку згадаємо, на чому діти катаються взимку?
Діти: на лижах, санках, ковзанах, на снігоході)
Вихователь: Вірно. Але ж нам потрібно придумати транспорт новий, незвичайний. Сумісний спортивний інвентар для зимових забав - санки з іншими видами транспорту: повітряним - вертольотом і залізничним - поїздом. Але для початку потрібно дізнатися, їх яких деталей вони складаються. А допоможе нам у цьому чарівна драбинка.
На першої сходинки - що називаємо це, на другий - з яких частин він складається, (деталі, за допомогою яких транспорт рухається, місце розташування пасажирів, яка деталь приводить у рух), на третій - розмір, на четвертій - форму, на п'ятій - колір, на шостий - матеріал, з якого він виготовлений, на сьомій сходинці говоримо, для чого ми його використовуємо.
Вихователь: я вам розповім про санках, а ви переходите очками разом зі мною зі сходинки на сходинку.
Вихователь: А тепер я пропоную вам розповісти про поїзді.
(діти по ланцюжку описують поїзд)
Вихователь: Які молодці. А хто хоче розповісти про вертольоті?
(одна дитина закріплює вивчене і описує вертоліт)
Вихователь: Чудово, поаплодуємо йому. А зараз відпочинемо, гімнастику для очей проведемо. Покатаємося разом з Піном з гірки.
Вихователь: Хлопці, ми описали існуючий транспорт, а тепер приступимо до винаходу незвичайного. У чарівних коробочках знаходяться деталі від цих видів транспорту, викладіть їх на столі в тій же послідовності, що і на дошці. А тепер подумайте, яку деталь краще взяти, щоб винайти новий транспорт для зимових забав. Не забудьте, від кожного виду транспорту можна взяти тільки одну деталь.
Викладіть свою модель на магнітну дошку. І обов'язково придумайте йому назву.
 санки
 поїзд
 вертоліт
мотузка
двигун
гвинт
сидіння
вагон
корпус
полози
колеса
шасі
(Діти, шляхом перебору різних варіантів, винаходять новий транспорт для зимових забав, 2-3 дитини розповідають, які деталі вони брали і як новий транспорт називається?)
Вихователь: Здорово, який цікавий і незвичайний транспорт у вас вийшов. А тепер візьмемо найпотрібніші деталі від кожного транспорту і зробимо модель для Піну. Щоб наш транспорт добре пересувався по снігу яку частину краще взяти від санок. Візьміть цю деталь і прикріпіть до макету майбутньої моделі. Щоб в ньому було тепло, світло і помістилося багато дітей - що візьмемо від поїзда. Щоб злітав і безпечно приземлявся що взяти від вертольота.
Після чого виконується колективна аплікація цього транспорту, використовуючи картинки. Назвемо його, наприклад: Снеголет.
Вихователь: Хлопці, але у нас вийшло плоске зображення нового транспорту, а Пін просив справжню модель. Ви знаєте, у мене є один чарівний прилад - «смехотрон» (ящик з подвійним дном). Може бути він нам допоможе? Хочете перевіримо. Візьмемо Снеголет і вкладемо його в «смехотрон». Працює він тільки від дзвінкого ребячьего сміху. Посмійтеся весело і завзято і ми перевіримо, чи працює він? Ось це так! Все вийшло. Я думаю, Пін буде дуже задоволений (залишаємо винахід).
З'являється Пін
Пін: Дякую, вас друзі, за суміщення різних видів транспорту в одному. Я навіть не сумнівався в тому, що ви мені допоможете. Діти будуть дуже раді нового винаходу. Ну а мені пора прощатись, піду будувати справжню машину. До побачення і спасибі велике.
Вихователь: Хлопці, вам сподобалося допомагати Піну? А що ще вам сподобалося на сьогоднішньому подорожі?
Діти: сподобалося літати на повітряних кульках, сподобалося грати в смехотрон, сподобалося бути конструкторами.
Вихователь: Ну що ж, нам пора повертатися назад у дитячий сад. Візьмемо повітряні кулі і полетимо додому.
Під музику діти виконують рухи за показом дорослого.
Вихователь: Хлопці, а ось ми і вдома (на слайді фото їх садка). Кульки залиште на згадку про нашу подорож. Які ми з вами молодці, дуже добре попрацювали і допомогли Піну поєднати різні види транспорту в одному.
Вихователь: Хлопці, а це повітряна кулька Піна, залиште, будь ласка, на пам'ять про себе на ньому свій настрій.
Вихователь: В подяку за кмітливість і винахідливість Пін передає вам ці медалі - тепер ви з гордістю можете носити високе звання конструктора-винахідника. Дякую всім за допомогу, мені було з вами весело і цікаво.

Немає коментарів:

Дописати коментар