неділя, 1 листопада 2015 р.

Явища неживої природи


      Мета: Ознайомити дітей з явищами переходу речовин з твердого стану в рідкий (танення льоду) та з рідкого стану в твердий (замерзання води); рідини в пару, пари в рідину (лід перетворюється у воду, а вода – у пару).
      Матеріал: Куски льоду, дві пробірки, сухе горюче, розетки для перетворення води в твердий стан, білий папір, ножиці.
Хід заняття
   Діти, давайте пригадаємо, яка тепер пора року? (відповідь дітей)
   Скажіть, а чим зима відрізняється від інших пір року? (відповідь дітей)
   Чи ви любите зиму? Чому?
   А зараз послухайте віршик.
Ой, ладусі, ладки, ладки!
Із сніжку у нас оладки.
Прийде сонце – добрий гість,
І оладки всі поїсть.
   Про що розповідається у цьому вірші?

   Діти подивіться, що я принесла до групи. Показую дітям кусок льоду. Потримавши в руці, демонструю, як поступово він перетворився у воду. Діти розповідають, що сталося з льодом (Твердий лід у теплі розтанув і перетворився у рідину - воду).
   Діти, а в який стан може перетворитися вода? (відповідь дітей). Що для цього потрібно? Хто спостерігав це явище?
   Ми побачили рідину у двох станах, а існує ще третій стан – хто знає який? (відповідь дітей)
   Продемонструвати перетворення льоду в рідину та рідини у пару.
   Діточки, а зараз я розповім вам казку про Сніжинку. А ви рівненько сідайте та уважно слухайте.
КАЗКА ПРО СНІЖИНКУ
   Була зима. З неба сипались сніжинки. Одна сніжинка щойно народилася. Вона весело танцювала танок зі своїми сестрами. Довкола було дуже гарно-усе блистіло та світилося. Маленькій сніжинці було весело та радісно, бо ще ніколи не бачила такої краси.
   Наша сніжинка опускалася повз вікна квартир, звідки було чути спів колядок, музику, веселий сміх. Пролітаючи біля одного вікна сніжинка вирішила заглянути у шибку. У кімнаті було багато дітей. Вони співали колядки, танцювали довкола ялинки, гралися. З кімнати линув дзвінкий дитячий сміх. Сніжинка була захоплена дітьми. Вона вирішила залишитися жити на цьому підвіконнику.
   Минуло багато часу. Раптом одного дня наша сніжинка відчула, що їй дуже гаряче. Вона не розуміла, що сталося, сердечко її закололо і вона почала плакати. Через кілька секунд вона перетворилась на краплю води.
   (Діти хто скаже, що сталося?)
   Так прийшла весна, пригріло яскраве сонечко і сніжинка перетворилася на крапельку води.
   Отже, наша сніжинка та всі її сестри перетворилися на малі та великі краплі води. Крапельки котилися додолу утворюючи потічок. З потічка наша тепер вже краплинка попливла у річку. Нашій краплині сподобався теперішній її стан. Довкола така краса. А ну діти, хто підкаже, що робилося довкола? Що діється весною? Зеленіє травичка, листочки розпускаються, з'являються різні квіти, запахом яких наповнялося все довкола. Усюди линув спів пташок, які поверталися з теплих країв. Одним словом уся природа збудилася зі сну і раділа весні та співала пісень.
   Наша знайома краплинка залишилася жити у річці. Вона спостерігала за природою гралася з рибками.
   Настало літо. Сонечко пригрівало щораз більше і більше. Одного дня наша краплинка відчула, що їй дуже гаряче. Їй здалося, що вона помирає. Краплинка перетворилася у пару і стала підніматися вгору. Там у хмарах вона зустрілася з іншими своїми сестрами, які розповідали багато цікавого про те, що вони бачили на землі. Кожного разу з землі поверталися нові сестри та розповідали свої цікаві подорожі.
   Минуло багато часу. Одного дня наша знайома побачила, що знову стала красунею сніжинкою. Танцюючи у танці вона розповідала сестрам-сніжинкам, які тільки-но народилися, як гарно на землі та, що їх чекають різні несподіванки.
   (Запитання до дітей)
   Діти хто скаже, що їх чекає? Які цікаві несподіванки?
   У яких станах побувала наша знайома?
   Який стан вам найбільше сподобався?
   Які пори року згадуються у казці?
   Молодці діти! А тепер виріжмо з паперу сніжинки та прикрасимо ними наші вікна. (Діти з допомогою вихователя складають та вирізають з білого паперу сніжинки).

   Підсумок заняття

Немає коментарів:

Дописати коментар