Програмний зміст. Уточнити з дітьми ознаки
домашніх тварин: живуть разом з людиною, не бояться його, використовується ним
у господарстві; людина піклується про домашніх тварин - створює їм усі
необхідні умови життя. Показати, що домашні тварини відрізняються від диких -
вони не пристосовані самостійно жити в лісі: не можуть будувати собі гніздо,
добувати корм, не можуть добре захистити себе від ворогів.
Вправляти розумові вміння дітей: пояснювати, порівнювати,
доводити, робити висновки, застосовувати знання в нових ситуаціях.
Матеріал до заняття. Картини із зображенням
домашніх і диких тварин, дидактична гра" Домашні і дикі тварини".
ХІД ЗАНЯТТЯ
Частина I Вихователь просить
назвати домашніх тварин. Виставляє картини із зображенням свині, уточнює
особливості її життя. Потім також розмовляє про корову. Робить узагальнення:
перераховує ознаки за якими корова і свиня ставляться до домашніх тварин.
Частина II Вихователь пропонує
з'ясувати, чим дикі тварини відрізняються від домашніх. Показує картину з
зображенням кабана і розповідає як він живе в лісі цілий рік. Потім пропонує
дітям сказати, що буде зі свинею, якщо вона виявиться в лісі чи Зможе вона
вижити? Узагальнює відповіді дітей: Свиня в лісі жити не зможе, тому що вона
товста ( не може швидко бігати ), тому що вона світлого забарвлення ( її добре
видно в лісі і влітку, і взимку на неї легко можуть напасти вовки ), вона
загине від холоду і голоду так як не зможе сама круглий рік добувати корм і
побудувати притулок, вона звикла до турботи людини про неї. Свиня - домашня
тварина, а не дике.
Аналогічно проводиться порівняння лося і корови
Частина III Вихователь ділить дітей
на дві команди, проводить гру - змагання " Хто більше дасть правильних
відповідей ". Треба визначити, яке загадано тварина: домашні або дике, і
довести відповідь. Вихователь запитує дітей строго по черзі з обох команд; за
правильні відповіді даються фішки; виграє команда, яка набрала їх більшу
кількість.
Вихователь одній команді загадує загадку:
Де він живе? В самій частіше,
Самої - самої цієї
Там гуляє, там і спить.
Там своїх дітей ростить.
Любить груші, любить мед,
Сладкоежкою має славу.
Але все сильніше він
Любить довгий міцний сон:
Ляже восени, а встане,
Лише коли весна настане. Хто це? (Ведмідь)
Після відповіді дістає ведмедика, садить його, просить
слухати. Потім пропонує дітям пояснити, чому ведмідь відноситься до диким
тваринам.
Другий команді загадує загадку:
В підпіллі, в комірчині,
Живе вона в нірці,
Сіра маленька.
Хто ж це?
(Мишка)
Вихователь вносить іграшку, каже, що це важке завдання
- визначити: миша яка тварина - свійська або дика? Направляє міркування дітей
задаючи питання: де вона живе? Боїться людини? Приносить йому користь? Дбає
людина про неї? Роблять висновок: будинкова миша ( це її назва) зовсім не
домашня тварина, а дике, яке добре пристосувалася жити біля людини, в його
будинку.
Вважають окуляри, вітають переможців.
"З чим не можна в ліс ходити."
Мета: уточнити і закріпити
правила поведінки в лісі.
Матеріал: картки із зображенням
рушниці, сокири, сачка, магнітофон, сірників, велосипед......
Хід гри: Дорослий показує картку,
а діти пояснюють, чому не можна брати ці предмети в лісі.
"Подорож по зимовому лісі".
Мета: формувати реалістичні
уявлення про життя лісових рослин і тварин у зимовий час, розвивати розуміння,
що на їхній спосіб життя і стан впливають умова, в яких вони знаходяться
(холод, відсутність води, короткий день....)
Матеріал: 4 картки із зображенням
дерев і кущів без листя,
ялинки, вкритими снігом.
Картка із зображенням зайців - біляка, вовка, лисиці,
ведмедя, сороки,
білки.
Хід гри: грають 4 людини. Ведучий
показує картку і питає:" Куди помістимо це тварина". Діти називають
тварину і поміщають на карті в потрібне місце (ведмедя - у барліг, зайця - під
ялинку або під кущик, сороку на гілку дерева і т. д.).
Виграє той, хто першим закриє всю свою карту.
"Захисники природи".
Мета: вчити дітей розрізняти
хороші добрі вчинки від інших; виховувати бажання по - доброму ставиться до
людей, до природи, вміння співчувати, співпереживати.
Матеріал: картки із зображенням
лісу та водойми, де розкидане сміття, поламані гілочки у дерев, розорені
гнізда... Маленькі картки, що зображують добрі вчинки у природі.
Хід гри: грають 4 людини, кожному
з них роздають по 1 картці. Ведучий показує картку з тим чи іншим добрим
вчинком ( наприклад, діти прибирають сміття, перев'язують гілочки..),
запитує:" Кому ця картка?" Дитина бере картку і кладе на те місце, де
необхідна ця допомога.
"Виправ помилку художника".
Мета: вчити розрізняти, де
живуть різні тварини.
Матеріал: картки із зображенням:
хліва, курника, стайні, свинарники, будинки, пташника, буди. Картки із
зображенням , прикріплені до оселі. Наприклад, до курника - кінь, до свинарнику
собаку і т. д.
Хід: Діти повинні знайти помилку і виправити її, тобто
помістити тварину туди, де воно живе і назвати житло.
"Допоможи лісовим мешканцям".
Мета: уточнювати у дітей
уявлення про лосях, про їх життя в лісі в зимовий час. Формувати уявлення про
лісниках і їх діяльності - зимової підгодівлі тварин. Виховувати бажання робити
добрі вчинки.
Матеріал: картки із зображенням
лосів; птахів: синиць, горобців, повзиків, голубів; білки...
Хід гри: Вихователь піднімає картку
з зображенням якого-небудь тварини і питає: "Як допомогти цій
тварині?", (лосям - сіно, птахам - хлібні крихти, насіння, зерно..)
"Допоможи рослинам".
Мета: сприяти появі у дітей
прагнення пошкодувати рослина, дієво допомогти йому.
Матеріал: картинки із зображенням
рослин з листям, які пов'яли і рослин зі здоровими, красивими листям.
Хід: Ведучий запитує: "Як допомогти
рослині". Діти відповідають (подрихліть землю, полити, протерти пил з
листочків, пожаліти...).
"Допоможи тварині".
За аналогією з іграми:
"Допоможи лісовим мешканцям" і
"Допоможи рослині".
"Поради Айболита".
Мета: виховувати у дітей
потребу дбайливо ставиться до свого здоров'я.
Матеріал: картки із зображенням
сонця, повітря, овочів, фруктів, зелені...
Хід: ведучий піднімає картку
з картинкою і запитує: "Чим корисний цей овоч (наприклад)?". Діти
відповідають. Перемагає той, хто дав найбільше правильних відповідей.
"Хто що любить?".
Мета: формувати навички дієвої
готовність допомогти тварині (домашньому). Закріпити знання про особливості
харчування домашніх тварин.
Матеріал: картки із зображенням
домашніх тварин, картки із зображенням "частування".
Хід: Ведучий дістає картку з зображенням: риби,
кістки... і запитує: "Хто це любить?".
(кішці - рибу, собаці кістку, свині - жолуді..)
"Кому потрібна вода?". Мета: закріпити знання дітей про те,
що вода потрібна усьому живому.
Матеріал: великі картки із
зображенням (у центрі) води. Маленькі картки із зображенням тварин, людини,
рослин.
Хід: діти повинні викласти по колу маленькі картки і
назвати кому потрібна вода.
"Циклограми розвитку".
(рибки, сови, дерева, метелики, сонечка).
Мета: уточнити знання дітей
про стадіях росту і розвитку тварин і рослин.
Матеріал: для кожної тварини і
рослини вирізаний круг з паперу. Маленькі картки, що зображають певну стадію
розвитку тварини.
Хід: Діти повинні правильно
викласти коло життя тварини і рослини, яке у них зображено. Перемагає той, хто
зробить це першим.
"Хто де може існувати?"
Мета: навчити дітей
розподіляти тварин, птахів в середовище їх проживання.
Матеріал: картки із зображенням
луків, степів, північних районів. Картки із зображенням тварин і рослин.
Хід: Діти розподіляють тварин і птахів у середовище їх
проживання.
"Природне співтовариство луки, ліси, водоймища, і степи".
Мета: навчити дітей правильно
викладати ланцюг живлення. Пояснити, що в природі все взаємопов'язане.
Матеріал: картки із зображенням
тварин і рослин.
Хід: діти повинні правильно викласти ланцюг живлення.
Наприклад: лист - гусениця - птах.
Немає коментарів:
Дописати коментар