четвер, 19 листопада 2015 р.

Мовленнєві ігри та вправи з сенсомоторною діяльністю


 Ігри, спрямовані на розвиток зв’язного мовлення (мол. група).
Д/гра «Візьми іграшку».
Мета: розвивати увагу, мислення, мову розвивати спритність;слухове сприйняття дитини;удосконалювати навички складання описових розповідей.
Матеріал: іграшки.
Хід гри.

Діти утворюють коло. Перед кожною дитиною стоїть одна іграшка. Під музику діти біжать по колу. Коли музика стихає, діти зупиняються, беруть до рук одну іграшку, піднімають її вгору. Дитина, яка це зробила останньою описує свою іграшку. Якщо опис був удалим, дитина залишається у грі. Якщо описати предмет не вдалося, дитина залишає гру. Гра триває далі.
Д/гра «Склади квітку». (середня група).
Мета: розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності, навчати переказувати знайомі казки.
Матеріал: зображення квіток і пелюстків до них.
Хід гри.
Діти об’єднуються у дві команди. Біля кожної команди знаходиться зображення квітки без пелюсток (кількість пелюсток визначається відповідно до кількості персонажів казки). Наприклад, у казці «Колобок» - 7 дійових осіб. На відстані 5 метрів від команд на 2 – х столах лежать пелюстки для квіток із зображенням персонажів казок.
Гра починається з естафети «Збери квітку». Учасники команд по черзі підбігають до стола, беруть пелюстку, повертаються до своєї команди, прикріплюють пелюстку і передають естафету іншому гравцеві. Наприкінці естафети визначається переможець першого етапу змагання. Після цього команди розглядають свої квіти і визначають назву казки, яку мають переказати (або розіграти). Далі казка переказується одним або кількома учасниками команди (або розігрується). Перемагає та команда, яка найбільш точно переказала казку або найкраще розіграла її.
Д/гра «Складання розповіді за кольоровими кругами (геометричними фігурами) – (старша група).
Мета: стимулювати дітей до складання казки на основі використання окремих замінників предметів. Розвивати зв’язне мовлення, творче мислення.
Матеріал: різнокольорові круги (кожній дитині -  по 3)
Хід гри.
Вихователь роздає дітям кольорові круги, говорить, що вони будуть створювати казку, і кожен придумає казку про свого героя. Якщо  у дітей виникають труднощі, вихователь дає зразок розповіді або казки, звертає увагу на відповідність персонажів кольору кругів, на дотримання структури казки (зачин, кульмінація, розв’язка), на оригінальність подій.

Немає коментарів:

Дописати коментар